image description

Mindfulness Yoga en meditatie

Toen ik Yoga ontdekte veranderde mijn leven.

Dat klinkt dramatisch en dat is het ook!

Yoga veranderde mijn levenIk was nog Europarlementariër toen ik met Dru Yoga begon, de basis van de later door mij ontwikkelende Mindfulness Yoga.

Ik was zo stijf als een plank en wist het verschil tussen mijn kuiten en hurken niet.Vrijwel meteen- nou ja, na wat spierpijn- voelde ik me soepeler en blijer.

Mijn leven kwam in een positieve stroomversnelling, zowel zakelijk als privé.

Als ik een tijdje geen Yoga doe of niet mediteer, merk ik het meteen. En mijn omgeving ook... En wat ook zo fijn is: je kunt de yoga net zo moeilijk of makkelijk maken als je  wilt. Dus zowel geschikt voor doordouwers als mensen zoals ik die last van hun knieen of iets anders hebben.  

Yoga van het hart

Mindfulness Yoga is op maat gesneden voor het moderne leven en aangepast aan de westerse mens van de 21e eeuw.Tegelijk is het stevig verankerd in de eeuwenoude Indiase Yoga tradities.

Het is stilte in beweging.

De bewegingen zijn zacht, de ademhaling is gecontroleerd. Iedereen kan het doen, jong en oud, dik en dun, soepel en stijf, met of zonder yoga ervaring,met of zonder handicap, man of vrouw.

Mindfulness Yoga volgt de vloeiende bewegingen van het lichaam en is een krachtige manier om stress te verminderen, energieblokkades op te heffen en op zachte wijze je spanningen en emoties los te weken. Ik ben ervaringsdeskundige. 

En je hoeft je benen niet in je nek te leggen.

Deze "Yoga van het hart" leidt tot evenwicht tussen lichaam, geest en hart.

Richard Gere zei het mooi: “Ons lichaam verstaat enkel plezier. Ons hart begrijpt geluk. Daarom volg je beter je hart. Mijn hart heeft geen haast...

Wil je je al een beetje voorbereiden op je week? Lees dan mijn artikeltjes: Meer over Yoga en bewuste ademhaling. En als je wilt voorkomen dat je langzaam gekookt wordt als een kikker, lees dan ook over stress en burn-out.

Rugklachten

Met Mindfulness Yoga ga je over meer fysieke energie en vitaliteit beschikken, krijg je minder rug- en gewrichtsproblemen en sta je bijna altijd veel positiever in het leven. Dit blijkt niet alleen uit onderzoek maar ook uit de ervaringen van mijn lokale leerlingen en de honderden gasten die in de afgelopen 12 jaar op Atalanta zijn geweest.

RugklachtenAnnelies is na 20 jaar rugpijn en eindeloze bezoeken aan artsen en andere hulpverleners nu eindelijk van haar pijn af!

Op verzoek geef ik graag specifieke aandacht aan rugklachten en fysieke beperkingen.

Wil je nog meer weten? Lees dan de artikelen over onze wervelkolom, chakra´s en Asanas.

Stille plek

De essentie van Mindfulness Yoga is leven vanuit je innerlijke kracht en in verbinding staan met een stille plek in jezelf.

BEWUSTE ADEMHALING aan de hand van diverse ademhalingstechnieken is daarbij essentieel .Lichaam en geest komen tot rust.

Je leert ook bewust te kunnen relaxen op het moment dat jij dat wilt. Dat is een geweldig antistress middel.
Hierdoor wordt ook je vermogen tot concentratie en meditatie verbeterd. 

Je ontwikkelt fysieke kracht en lichamelijke en geestelijke weerbaarheid.
Het is een fantastisch hulpmiddel om plezier, kracht en innerlijke rust te ervaren. 

Door de Mindfulness Yoga kon ik eindelijk afscheid nemen van mijn lastige, vermoeiende zelfbeeld en mijn kracht in mezelf vinden. Dru Yoga komt nog het dichts bij mijn vorm van Yoga. Als het je bevalt, kun je in Nederland met een Dru Yogadocent doorgaan. Voor meer informatie kun je terecht bij druyoga.nl 

Voor de snelle beslissers

Mindfulness Meditatie

Anti stress

Mindfulness Meditatie heeft al vanaf een paar minuten per dag positieve gevolgen voor je fysieke,mentale en emotionele gezondheid.                                                                                                                                                    Meditatie breng je tot rust. Je laat stress los en krijgt overzicht in je leven.Je komt dichter bij je ware aard, je echte Zelf.

Meditatie heeft mij behoorlijk geholpen om eindelijk mijn verleden te kunnen loslaten. Het verbreekt de keten met de nare herinneringen uit het verleden.

Nu kan ik de wereld met een schone bril zien en niet meer met gekleurde glazen. Ik kan in het moment komen zonder het verleden. Ik kan de mensen en dingen zien zoals ze werkelijk zijn. En niet zoals ik ben.

Verouderingsproces

Mindfulness Yoga en MeditatieMeditatie verhoogt de kwaliteit van je leven en vertraagt het verouderingsproces.

Daarbij heeft meditatie een groot aantal gezondheidsvoordelen. Het vermindert stresshormonen in je lichaam. Je bloeddruk verlaagt en je lichaam kalmeert en herstelt zich. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat meditatie het immuunsysteem versterkt en dat er nieuwe verbindingen in de hersens tot stand komen die stress verlagend werken.
Het stimuleert de hersenen om een ontspanning -en genezingsproces op gang te brengen door bepaalde hormonen te produceren. Misschien daarom vragen ze je thuis of je stiekem EEN FACELIFT hebt gedaan.

Mindfulness Yoga is geschikt voor alle leeftijden en het is niet nodig voorgaande ervaring met Yoga te hebben

Wat doen we tijdens de Yoga sessies

Yoga sessies Spanje

  • 4 Energy Block Release reeksen
    Deze reeksen zijn uniek voor deze vorm van Mindfulness Yoga. Zij bestaan uit vloeiende bewegingen die zijn ontwikkeld om de energie beter door je lichaam te laten vloeien.Je CHAKRA´S gaan stromen.
    Blokkades die zich in de verschillende bewustzijnslagen bevinden worden hierdoor verminderd.
  • De BEWUSTE ADEMHALING, Mindfulness en bewuste ontspanning spelen hierbij een belangrijke rol.
    Je ervaart rust en kalmte, ook in je emoties en gedachten.

 ​

  • Enkele klassieke yogahoudingen: ASANA´S, zoals de hond en de zetel van het hart.
  • Een aantal yogareeksen zoals de groet naar de vier windrichtingen en de groet aan de maan.
    Iedere reeks heeft een ander doel. 
    Sommige reeksen zijn vooral gericht op vitaliteit, andere op het openen van je hart, helderheid van geest of op stilte.
    Ze hebben met elkaar gemeen dat ze je in je centrum brengen.Klassieke yoga- ADEMHALINGSTECHNIEKEN, zoals de 3-delige Diepe Yoga-Ademhaling.
    De ademhaling is een krachtig middel om emoties in balans te brengen en snel energie te krijgen.
  • Een aantal Mindfulness Meditatietechnieken om je gedachten te verstillen.
  • Ontspanningstechnieken waarmee je leert je lichaam te ontspannen wanneer jij dat wilt:‘relax at will’.
  • Mudras: handgebaren om ademhaling en yoga te versterken.

 Maak je geen zorgen: iedereen doet wat hij kan, het is nooit een wedstrijd.

In MEER OVER YOGA, CHAKRA´S en BEWUSTE ADEMHALING vind je aanvullende informatie.

‘De bewegingsreeksen zijn prachtig en de verdieping daarvan gedurende de week op Atalanta vond ik fijn. Ik kwam bijna vanzelf in de mindfulness terecht, ook door de dingen die Jessica zei. Ik heb genoten van de rustige opbouw, van de humor en het feit dat het een hele week is. Ik heb geleerd dat ik ruimte mag innemen, dat ik mag voelen, ook wat ik wil en daarmee ook iets doen. Yoga & mindfulness helpt me daarbij. Toen ik weer thuis kwam vroegen mensen me: Wat is er met je gebeurd, je bent blijer, rustiger, relaxter.’ - Myriam uit Oosterbeek.

‘Wat me zo aanspreekt, is, dat het allemaal klopt. Zoals je vanbinnen bent, zo is je buitenwereld. "Walk your talk" is nu veel gemakkelijker.
Alles valt voor me samen: de yoga, de stilte in beweging, de mindfulness, de meditatie, de aandacht voor het hart. Ik merkte dat ik open stond voor nieuwe ideeën en mijn hoofd niet meer zo vol zat met oude gedachtepatronen, als na de yoga de Workshop werd gegeven. De filosofie die uitgedragen wordt spreekt me aan: dat is zoals ik wil leven en werken. Ik ben klaar voor de volgende stap in mijn leven en ga aan de slag.’- Rob uit Amsterdam.

‘Ik ben door de Mindfulness Yoga, de bewuste ademhaling en meditatie gelukkiger, gezonder en flexibeler- ook in mijn geest- geworden. Veel meer dan ik gedurende de afgelopen 35 jaar was!’- Marijke uit Groningen.

WAT DOEN WE TIJDENS DE YOGASESSIES lees meer….


Dit vinden onze gasten van Atalanta

Toen ik aankwam zat ik in mijn piekerhoofd. Toen ik wegging was ik in mijn hart beland. Heerlijk! Het team was oprecht, ontspannen, vol humor en liefde voor de mens. Mijn kamer was heel schattig en precies goed, de yogazaal een heerlijke serene ruimte. Ik heb veel geleerd.
Bianca uit Amsterdam
Zo vertroeteld worden dat je de hele dag met jezelf bezig kunt zijn was voor deze werkende moeder pure verwennerij.
Petra uit Druten
Wat een geweldige dames en groepsdynamiek. Vriendinnen?.
Mariëlle uit Pijnacker
Ik heb gevonden wat ik zocht: een leerzame periode waarin ik geholpen ben uit mijn hoofd en in mijn gevoel te komen.
Ischa uit Londen, Groot-Brittannië
Returning to Atalanta after ten months was like coming home. I have learnt this week 'to face my fears'. To be able to do this together with the other members of the group and to feel their love, wamth and compassion, was something which i will take home with me and cherish. We all have a choice in life: live in the past or take life as it comes, live in the here and now.
Hayley uit Lisserbroek
Voor een tweede keer mocht ik naar Atalanta komen, daarvan kun je alleen maar dromen.
Ik heb weer veel mogen leren, dat doet de rust in mijn leven terugkeren.
Ik ga terug naar huis met een bijzonder gevoel en ga hier verder werken aan mijn eigen bijzonder doel.
Vivian uit Sittard
Het aanbod van therapieën is groot. Mijn aromatherapie en massage waren geweldig. Gewoon een 5-sterrentent!.
Nina uit Voorburg
De loodzware bagage bij aankomst was vederlicht bij vertrek. Deze week van het eerste tot het laatste uur genoten.
Govie uit Vught
Ik ben thuisgekomen. Heel veel dank.
Marjan uit Ulrum
Ik voelde me gebroken, was aan het overleven. Nu voel ik mijn hart, steeds vaker en krachtiger en luister naar haar raad
Barbara uit Eemdijk
Lees meer verhalen en ervaringen!
wil jij de kwaliteit
van je leven verbeteren
en meer uit je leven halen?
  • Plus
  • Happinez
  • Tijdschrift voor Yoga
  • Sante magazine
  • Yoga Magazine
  • Trouw
  • AD